kamomilla kulle

Det finns inte bara Kamomilla stad utan även en kulle med samma namn. Det är den gamla, nerlagda soptippen inom kommunen och det inte något officiellt namn. Jag döpte kullen så eftersom  det var  ett lämpligt namn när jag såg all kamomill som växte där.

Den här kullen fick mig att tänka på min engelsk lärare på 50-talet. I någon lästext  förekom staden Limerick och då passade läraren på att förklara vad en limerick var för något och drog själv den här som ett exempel:

      Det var en flicka från Koskullskulle
som kallades för Oskulds-Gulle,
Men så plötsligt en da
Till sin fästman hon sa:
”Tänk om vi för roskull skulle?”

(och tänk att man kommer ihåg en sådan sak 50 år senare!)

 

Om fotobloggendigimages

min ringa person 88-årig pensionär som med en enkel digitalkamera fotograferar allt som kommer i min väg. Mest natur och landskap från den närmaste omgivningen. Sätter text till bilderna eller så får bilderna understryka texterna som kan handla om nästan vad som helst. Natur och trädgård är ett återkommande tema. Många av mina foton samt collager av pappersbilder eller gjorda i datan återfinns även som bildspel på You Tube digimages3 eller Arne Winderlich. Mina första inlägg finns på metrobloggen.se vilken plattform tidningen dock tog bort för samtliga bloggare. Därefter fortsatte jag på http://digimagesfoto.blogspot.se/ med fortsättning på http;// digimagesphoto.blogspot.se med fortsättning på http:// fotodigimages.blogspot.se Denna blogg startades nov. 2008 med inlägg och bilder varje dag sedan dess. Längre kommentarer uppskattas alltid , gärna via mejl till bildarne@telia.com
Detta inlägg publicerades i bloggen dag för dag. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.